Τον τελευταίο μήνα στην εκπαιδευτική κοινότητα επικρατούσε ένα αλαλούμ. Το απόλυτο χάος με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας. Απo την στιγμή που σταμάτησαν οι «κακές» καταλήψεις, ήρθε μια περίοδος όπου «έχανε η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα»..
Τμήματα έκλειναν, με τους μαθητές τους να μπαίνουν σε καραντίνα λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος κορονοϊού. Παιδιά έμπαιναν σε καραντίνα διότι οι γονείς τους ή τ’ αδέρφια τους είχαν νοσήσει από τον κορονοϊο. Μαθητές που είναι όλο το διάστημα σε καραντίνα γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Καθηγητές έμπαιναν σε καραντίνα γιατί έκαναν μάθημα στο τμήμα που είχε το κρούσμα. Καθηγητές που έμπαιναν σε καραντίνα γιατί το παιδί τους είχε νοσήσει. Καθηγητές που σε πολλές περιπτώσεις συμπληρώνουν ωράρια σε δύο, τρία ή και τέσσερα σχολεία.
Όλα αυτά τα σχολεία καλούνταν να αναπροσαρμόσουν τα δαιδαλώδη προγράμματα μαθημάτων, ανάλογα με την περίσταση. Τμήματα που έκαναν μάθημα τις μισές ώρες στο σχολείο και τις άλλες μισές πήγαιναν στο σπίτι τους για να κάνουν webex με τους καθηγητές που ήταν σε καραντίνα. Τμήματα που έκαναν 2 ώρες στο σχολείο, 1 ώρα κενό στον καθηγητή που ήταν σε καραντίνα, επειδή δεν μπορούσαν να πάνε σπίτι τους να κάνουν webex, διότι την επόμενη ώρα είχαν μάθημα με καθηγητή που ήταν στο σχολείο. Μεμονωμένοι μαθητές που ήταν σε καραντίνα εξαιτίας γονιού, έπαιρναν τα μαθήματα από συμμαθητές τους και κάποια από την eclass. Τμήματα που έμπαιναν εναλλάξ στην ίδια αίθουσα –στο τέλος όλο το σχολείο- όπου ήταν στημένο το μοναδικό laptop του σχολείου, το οποίο μπορούσε να υποστηρίξει webex για να κάνουν μάθημα με τον καθηγητή που ήταν σε καραντίνα.
Προσλήψεις καθηγητών με τρίμηνες συμβάσεις λόγω COVID-19, όπως τους ονόμασαν! Μετά το τρίμηνο βέβαια, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, ο COVID θα εξαφανιστεί, και τα κενά που καλύπτουν αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα εξαϋλωθούν!!!
Και σ’ όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και λειτουργικά κενά που υπάρχουν, δεκάδες ώρες διδασκαλίας χαμένες, εξαιτίας των προσλήψεων που δεν έχουν γίνει.
Δεν πιστεύω να ζαλιστήκατε!!! Μην ανησυχείτε. ΗΡΘΕ Η ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΝΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΟΛΑ. Τώρα όλοι, υγιείς και μη θα είναι στο σπίτι τους να κάνουν WEBEX. Λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Φρόντισε η κυβέρνηση γι αυτό. Ή μήπως δεν λύθηκαν…
Ας πάρουμε την περίπτωση που μια οικογένεια έχει ένα, δύο ή τρία παιδιά στην Β΄θμια εκπαίδευση ή ένα παιδί μαθητή και έναν φοιτητή. Και ένας τουλάχιστον γονιός δουλεύει τηλε-εργασία. Πρέπει να είναι μαθηματικός κανείς να καταλάβει ότι αυτή η οικογένεια χρειάζεται τουλάχιστον μία έως πέντε ηλεκτρονικές συσκευές για να ανταποκριθεί σε όλα τα τηλε……..; Και βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο –άκουσον άκουσον στον 21ο αιώνα- να υπάρχουν οικογένειες χωρίς καμία ηλεκτρονική συσκευή συμβατή με όλη την τεχνολογία που απαιτείται, όπως επίσης και χωρίς ίντερνετ.
Σενάρια επιστημονικής φαντασίας και γρίφοι για δυνατούς λύτες θα μου πείτε. Δυστυχώς όμως αυτό είναι ένα κομμάτι του παραλόγου που καλείται ο λαός της χώρας μας ν’ αντιμετωπίσει το τελευταίο διάστημα. Με άδεια νοσοκομεία από ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, άδεια όμως και από ασθενείς, επειδή έχει ανακληθεί το 80% των επεμβάσεων! Άδεια σχολεία από μαθητές και άδειοι χώροι εργασίας από εργαζόμενους. Εάν βρίσκεσαι με τον άλλον βρε αδερφέ, υπάρχει φόβος να ματιαστείς και να κολλήσεις κορονοϊό!!!!
Πόσο υποτιμούν την νοημοσύνη μας πια!!!
Η καραντίνα, λοιπόν, μάλλον δεν λύνει τα προβλήματα, αλλά τα οξύνει. Πρέπει ο λαός, οι εργαζόμενοι και η νεολαία να τελειώσει όλα αυτά τα τηλε….. Με την διεκδίκηση μιας ζωής με δικαιώματα! Γιατί διαφορετικά θα καταλήξουμε να τηλεντυνόμαστε και να τηλετρώμε.
Σενάριο επιστημονικής φαντασίας;;;;
Τ.Β.